söndag 17 november 2013

Lantkök med vedspis och smeg

Idag har jag varit i en ny antikaffär som min svärmor tipsade mig om. Den låg i Bromölla/Skåne och jag tror den var relativt nyöppnad. Där var iaf en blandad kompott med allt från prylar till möbler. Kul att besöka en ny antikaffär som omväxling! Några fynd blev det dock inte, men jag ska definitivt tillbaka en annan gång. Ikväll tänkte jag visa några inspirationsbilder på ett modernt lantkök i en gammal sekelskifteslägenhet, det finns även en fin vedspis med som är snyggt integrerat med den nya spisen i gammal stil. Så hade jag själv gjort om vi skulle göra iordning köket, då hade jag satt in en vedspis (det har varit en i vårt kök men den fanns tyvärr inte bevarad när vi flyttade in) och integrerat den med en spis i gammal stil. Jag hade i för sig valt en spis på ben, tycker det är snyggare och sen hade jag haft en gjuten spiskåpa över både vedspisen och spisen - som på bilden :)



     

 
Inspirationsbilder; www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar